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The Lost Citadel

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Mr. Ohnesorge:



--- Zitat ---Pick up a favourite D&D campaign setting, corrupt the magic, kill almost everybody off, resurrect their corpses as angry undead and place those scant few who survive in a single dwarven fortress.

That’s the basic concept to The Lost Citadel.

Obviously, the surviving human rebel against their saviours, overthrow the dwarves and force them into slavery. What else do you think we’d do?

The elves? Oh, gone mad. The shattering of magic was enough to shatter their minds.

Food? Supplies? That’s all outside the fortress with the hordes of flesh-hungry undead.
--- Ende Zitat ---

Wer hat es? Wie gefällt es? Welche Ideen werden für das eigene Setting genutzt?

Rhylthar:
a) Ich.
b) Erster Eindruck ist gut.
c) Hab kein eigenes Setting.

Mehr...später.  ;)

Rhylthar:
Interessante Variante für Kämpfe: Martial Opportunity Points (MOP)

Eine Art (kurzfristige) Meta-Ressource. Kurz erklärt, wie es grundsätzlich funktioniert:
Würfelt man auf dem d20 eine gerade Zahl (unmodifiziert von irgendetwas) und ist dieser Angriff ein Treffer, bekommt sofort eine Anzahl von MOP, die man direkt einsetzen muss für spezielle Dinge, aufgeteilt nach Martial Schools, die man besucht hat.
(Für bestimmte Klassen wird dies noch modifiziert, so aber die grundsätzliche Wirkweise, die jeder SC über ein Feat lernen kann.)

Bsp.:
Universal

--- Zitat ---Following Strike (2 MOPs): You expertly position yourself
for the next strike. You gain a +1 to the next attack you make
against the same opponent, so long as that attack occurs
before the end of your next turn. You may use this exploit up
to three times, for a +3 bonus to hit.
--- Ende Zitat ---

Light Weapons

--- Zitat ---Riposte (4 MOPs): Your movements set you up for rapid
counterattacks. Until the start of your next turn, if an enemy
within 5 feet misses you with a melee attack, you may
immediately make a melee attack against that enemy as a
reaction.
--- Ende Zitat ---

Axes

--- Zitat ---Broadblade Turn (Weapons That Do Not Have Increased
Reach) (1 MOP): You present the flat of your weapon to
shield yourself from blows. Your attacks suffer a –1 to
damage (including the triggering attack), but you gain +2 to
AC, until the start of your next turn. You may spend up to 3
MOPs on this exploit. Bonuses and penalties stack, adding a
further +2 to AC but –1 to damage each time.
--- Ende Zitat ---

Vash the stampede:
Das klingt wie die (bevorzugten) Stunts bei Dragon/Fantasy/Modern Age.

Rhylthar:

--- Zitat von: Vash the stampede am  6.02.2021 | 09:41 ---Das klingt wie die (bevorzugten) Stunts bei Dragon/Fantasy/Modern Age.

--- Ende Zitat ---
Da ich die nicht kenne, kann ich dies weder bejahen noch verneinen. :D

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