| Pen & Paper - Spielsysteme > Pathfinder/3.x/D20 |
| [Pathfinder] Regelfragen und Smalltalk |
| << < (803/940) > >> |
| Feuersänger:
Ich würde sagen, ja, weil der Alarm-Zauber quasi eine Magische Falle ist. Magic Traps Characters with the trapfinding class feature can disarm magic traps. A magic trap generally has a DC of 25 + the spell level of the magic used to create it. The spells fire trap, glyph of warding, symbol, and teleportation circle also create traps that a rogue can disarm with a successful Disable Device check. Spike growth and spike stones, however, create magic traps against which Disable Device checks do not succeed. See the individual spell descriptions for details. -- Es wäre schon sehr seltsam, wenn ein Rogue zwar z.B. Glyph of Warding etc ausschalten könnte, aber ausgerechnet Alarm nicht. Muss da spontan an dieses Meme denken: Who would win? A Level 20 Rogue with Disable Device +50 or A Level 1 Spell cast from a 25GP scroll |
| Tie_Key:
Nach RAW: Klares nein. Ansonsten: Klares ja! |
| bobibob bobsen:
--- Zitat ---Nach RAW: Klares nein. Ansonsten: Klares ja! --- Ende Zitat --- Das war auch mein erstes Gefühl. Alos für mich klares Ja Danke auch an feuersänger |
| Feuersänger:
Wieso sollte es nach RAW "nein" sein? Weil der Spruch bei Disable Device nicht namentlich aufgeführt ist? oÔ |
| bobibob bobsen:
und in der Beschreibung des Zaubers nichts steht. |
| Navigation |
| Themen-Index |
| Nächste Seite |
| Vorherige Sete |