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Pen & Paper - Spielsysteme => Storyteller & Storypath Systeme => World of Darkness => Thema gestartet von: Ehron am 25.03.2006 | 18:14
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Ich bin echt gespannt, was da rauskommt. Irgendwie kann ich mir eine Runde mit Frankensteins Teddies nur schlecht vorstellen.
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Tatsächlich kann man sich eine ganze Menge darunter vorstellen....Gentechnik ? Magie ? Reanimierte Leichen ? Androiden ? Und alles wär´ in der neuen WOD problemlos umsetzbar...mal sehen was dabei rauskommt..
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Laut http://www.gamingreport.com/article.php?sid=20703&mode=thread&order=0 wird es neben Frankenstein-Monstern wohl auch möglich sein Gargoyles zu spielen. Das hört sich doch schonmal ganz interessant an.
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Laut http://www.gamingreport.com/article.php?sid=20703&mode=thread&order=0 wird es neben Frankenstein-Monstern wohl auch möglich sein Gargoyles zu spielen. Das hört sich doch schonmal ganz interessant an.
Gargoyle könnten zwar im neuen Spiel enthalten sein, aber bestätigt wurde noch nichts.
Damon White bezieht sich nur auf den neuen Veröffentlichungs-Katalog, aber darin ist kein neuer Hinweis zu Promethean.
Das sind IMO bis jetzt nur Gerüchte, keine Fakten.
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Und ich bin immer noch sehr skeptisch. *duck und weglauf*
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Warum muss ich nachdem ich mit BSG Staffel 1 durch bin jetzt an den Anfang jeder Folge denken:
The Cylons were created by man.
They evolved.
They rebelled.
There are many copies.
And they have a plan.
Versuchen die Zylonen nicht auch "menschlicher" zu werden? ;D
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Neues zu Promethean:
A Storytelling Game of Stolen Lives
Prometheans are soulless corpses animated by a mysterious, alchemical force — the Divine Fire stolen from the gods. Their hideousness forces humans, animals, and even nature itself to reject them on an instinctual level. They wander the dark places of the world, seeking what their creators denied them: humanity.
A New Game set in the World of Darkness
• A whole new type of character for players, inspired by the classic Frankenstein monster and the worldwide myths of Golems
• Explores aspects of the World of Darkness unknown to the other game lines
• Strange new antagonists and mysteries to unravel for players of any World of Darkness game
Zu finden hier: http://secure1.white-wolf.com/catalog/product_info.php?products_id=790
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Neues von Shadownessence:
An Evening with Matt McFarland:
Interviewing the new Promethean: the Created Developer
http://www.shadownessence.com/forum/...howtopic=16320
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Du musst schon den ganzen Link kopieren. ;)
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Einfach den nehmen:
http://www.shadownessence.com/forum/index.php?showtopic=16320
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Ups... :-[
Es gibt ein Promethean-Set im WW-Shop. Es enthält auch ein Promethean-Gehirn.
http://secure1.white-wolf.com/catalog/product_info.php?cPath=39&products_id=800
Diesmal mit einem vollständigen Link. :-X
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Äh.... kurzer Abriss: Worum gehts bei dem Spiel?
Basiert es auf dem WoD 2.0 Buch?
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Wenn ich es ganz ganz ganz streng sehe, kommt es mir etwas wie die Verkaufsstrategie von WotC vor.
Erst die Grundbücher, dann nach und nach Zusatzbücher mit neuen Rassen, ...
Also nicht falsch verstehen, finds ja ganz cool wenn sogar Golems drin vorkommen können (fehlen nur noch Mumien ;) ) ... aber ich bin mir nicht so sicher ob man dazu jetzt ein eigenes Buch benötigt.
Aber was ich sehe, das man vom Puren Vampir/Werwolf Spiel weggeht und einfach mehr Möglichkeiten hat in seiner WOD zu spielen. Das finde ich gut. Also bin etas zwiegespalten.
Frage: Gabs so ein Buch schon zur alten WOD?
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hmpf... ich weiss nicht, aber irgendwie gefällt mir das nicht, irgendwie ist die neue wod für mich entzaubert. Komisch, ich dachte eigentlich ich wäre noch nicht alt genug um traditionalist zu sein ;)
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Ich bin hin und hergerissen.
Auif der einen Seite mag ich dieses Thema künstliches Leben garnicht.
Auf der anderen Seite könnte so ein SC, eine gute Bereicherung wohl für eine Mage oder Werewolfrunde sein. *argh*
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Abwarten und Tee trinken.
Niemand wird gezwungen PtC zu kaufen und in irgendwelchen Crossovers wird es auch nicht auftauchen...
Also mal schauen was daraus gemacht wird.
Orpheus hat mir (der ich normalerweise nicht so auf Meta-Plot stehe) durchaus gefallen.
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Auf der Seite von WW gibt es jetzt das Logo:
(http://www.white-wolf.com/admin/upload_files/PrometheanLogo.png)
Oder jetzt auch hier. ;)
Ach ja und im Backcover von Promethean wird das fünfte Spiel angekündigt.
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und das wäre ... 8)
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und das wäre ... 8)
Further Information is not available here...
Rate mal wann und wo ;D
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Ja Core + 5 Quellenbücher wie alle Reihen nach WoD, Vampire, Werwolf und Mage. Wobei WoD zu anfang auch begrenzt sein sollte. ;)
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Ja WoD Core sollte im Ursprung the World of Darkness + 5 Quellenbücher sein.
Dies hat sich aber geändert, wie man an den vorhandenen Bücher n und Ankündigungen sehen kann.
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Kann ich so jetzt nicht ganz nachvollziehen.
Zur Core-Linie zählen die Bücher, die unter dem entsprechenden Imprint erschienen sind - die mit dem dunkelblau-grauen Rand, dem normalen Schädel auf dem Buchrücken etc. Demnach sind das vor Second Sight schon Antagonists, Ghost Stories, Mysterious Places, Chicago und die Armory sowie der in meinen Auge suboptimale Schirm gewesen...
Gruß,
Thomas
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sowie der in meinen Auge suboptimale Schirm
Nicht nur in deinen Augen... :(
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Und wieder etwas zu Promethan: Link (http://www.white-wolf.com/worldofdarkness/index.php?line=news&articleid=477).
Ich vermute das der Schädel oben Links in der Ecke auf den Buchrücken kommt.
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Sorry wenn ich das so plump mache, aber meine Rezi zum WoD-Schirm:
http://www.games-net.de/hosted/dorp/content/WoD/wodscreen.html (http://www.games-net.de/hosted/dorp/content/WoD/wodscreen.html)
Hätte das gerne hier ausgeführt, aber eine Freundin wartet auf ihre Mitfahrgelegenheit...
Gruß,
Thomas
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Cover:
(http://www.white-wolf.com/admin/upload_files/PrometheanCoverLarge.jpg)
Quelle: http://www.white-wolf.com/index.php?line=news&articleid=479
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Erinnert irgendwie an das Kinoplakat von Peter Jacksons "Frighteners".
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Jup mich auch aber sehr nett.
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Ok WW haut mal wieder das Lexicon des Spiels raus:
Azoth: Azoth is the amount of purified Pyros the Promethean has within him. It is what animates him and gives him the potential (the promise) of becoming mortal, or truly alive. Azoth is often associated with the alchemical principle of coagulation.
Pyros das Gegenstück zu Blood Potency/Genosis/Primal Urge?
Promethean: A being animated by Azoth as a result of a unique alchemical process. The Promethean's body always comes from a dismembered and reassembled corpse (or corpses).
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und nochmal was von WW:
Pyros: The Divine Fire. Prometheans generate fluid Pyros from their Azoth (their store of purified Pyros). Pyros is expended to power Transmutations.
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Also vermutlich eher umgekehrt. Azoth als Power Trait und Pyros als Resource.
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Auch möglich.
Ich bin ehrlich gesagt doch gespannt auf dieses Spiel, auch wenn mich das Thema immer noch nicht reizt.
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Und wieder zwei neue Begriffe:
Transmutation: A Promethean or Pandoran power.
Alchemicus: A class of Transmutations. The alteration or transformation of material substances, from mystically identifying them to molding their shape and function like clay.
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Corporeum: A class of Transmutations. Control or transformation of the body’s physical functions, from the regeneration of wounded flesh to hardening the skin against damage.
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Deception: A class of Transmutations. Supernatural means of confusing or evading opponents, from changing one’s skin color to altering one’s facial features.
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Disquietism: A class of Transmutations. The manipulation of the character’s own Disquieting aura, from driving animals into a rabid fury to quelling Disquiet entirely for a short while.
Wir können wohl immerhin schließen, dass die übernatürlichen Fähigkeiten Transmutations heißen werden.
Ist nur noch die frage wie sie aufgebaut sind?
Ich persönlich habe die Vermutung, dass sie wie Vampir-Diziplinen aufgebaut sind und nicht wie die Giftlists in Werewolf.
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Oder wie in Orpheus.
Man hat eine Transmutation und je nachdem wie sehr man diese einsetzt kann man bestimmte Effekte erzeugen.
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Als Orpheus rauskam, war die oWoD für mich schon lange gestorben, ergo habe ich es mir nicht gekauft und weiß somit auch nicht wie funktionieren. ;)
Also wie wurde es bei Orpheus genau gehandhabt?
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Orpheus ist klasse. Also vom Setting her, Regeln sind halt oWod.
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Electrification: A class of Transmutations. The control and generation of electrical current, from powering an electrical device with one’s own Pyros to throwing deadly bolts of lightning.
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Hmm... klingt bisher alles als koennten die Prometheans auch durchaus als "Superhelden" durchgehen ;D
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...Und ausserdem als hätten sie mehr bei "Cashern" als bei Frankenstein geklaut....durchaus nicht uninteressant....
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Was ist "Cashern"?
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Ein japanischer SF-Film basierend auf einem Manga aus den 70iger-Jahren. Für genaueres guckst du z.b. hier:
http://www.dvdheimat.de/seiten/casshern.htm
Die "Superkräfte"; der anscheinend angestrebte Zwist zwischen "Ich bin besser als der Homo-Sapiens" und "Ich will ein Mensch sein"; die alchemistisch-pseudowissenschaftliche Entstehungsweise der Prometheans...so wie sich das bis jetzt anhört, klingt es wirklich ziemlich stark, als könnte man es auch in Richtung Casshern spielen.
Und das hört sich schon bedeutend cooler an als Boris Karloff mit Schrauben am Hals ;):P
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Einen Spielbericht von einem Con kann man unter http://forums.white-wolf.com/viewtopic.php?t=39989 lesen
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Weitere Infos:
Ein Interview mit dem Developer Bill Bridges als Podcast (http://download.white-wolf.com/download/download.php?file_id=546)
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Ok viele neue Dinge zu P:tC
Lineage: A type of Promethean, determined by the Lineage of the Promethean's creator (who is himself a Promethean). The popular conception of a Promethean being created by a mortal refers to a demiurge.
Frankenstein: A Promethean Lineage. Shambling creatures whose limbs and organs were culled from multiple bodies. They were given life by the element of fire in the form of lightning, and they suffer from an excess of choleric humour. Their Progenitor was Dr. Victor Frankenstein's famous monster.
(http://www.white-wolf.com/admin/upload_files/WretchedSymbol.png)
A mortal demiurge once channeled Pyros into a dead body, sparking life. This animated creature became the Progenitor of a line of Prometheans, and each generation made more of its kind. Continuing in our week-daily previews of the next World of Darkness game, Promethean: The Created, we reveal the symbol for the Wretched, and a teasing hint at their origin and power.
Frankenstein — The Wretched
What makes a man? What are the components of a human being? Is a human being more than the sum of the parts that make the whole?
The children of Frankenstein embody these questions. Possessed of great strength and wild feeling, yet ill made and unfinished, their condition makes them personifications of the conundrum. They reflect the question literally, too, consisting of a mishmash of human parts sewn together and animated by harnessed lightning — wielding great power but still not fully men.
For all the Disquiet they cause, the other Promethean Lineages are still the intended results of the dark miracles that brought them into being. Not so the descendants of Frankenstein’s monster. Their Progenitor was a mistake, a nightmare mishmash of a dozen corpses.
Although a few of these patchwork people over the last two centuries have not necessarily been hideous, they all share the same curse: They are separated from humanity, and they know it. Members of the family Frankenstein are forced to confront this every day of their lives.
Shambling creatures whose limbs and organs were culled from multiple bodies. They were given life by the element of fire in the form of lightning, and they suffer from an excess of choleric humour. Their Progenitor was the famous Frankenstein's monster, and their Bestowment is Unholy Strength.
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Update:
disfigurements: Underneath the illusion of normality provided by the Azoth, a Promethean's true visage is terrible to look upon. He might be scarred and stitched or appear to be made of clay, depending on his Lineage. A Promethean's disfigurements become briefly visible to mortals when the Promethean spends Pyros points or uses electrical current to heal wounds.
Frankenstein - The Wretched
Disfigurement: When the Wretched use their powers, the joins between the different parts of their body become apparent. Different parts of the body might have different skin tones. The joins could be heavy white scars. They could still be sutured with anything from coarse, old-fashioned thread through to steel wire. Some areas of flesh might even be joined together by riveted straps of leather and metal.
As they use the Pyros or channel their powers, it becomes apparent that some Frankensteins have electrical terminals in odd places on their body, poking out from the join between areas of flesh. Perhaps they’re small rods of copper on the backs of the hands. Sometimes they are bolts on the back of the head, or small copper spikes briefly visible poking out of the scalp. Perhaps the Wretched has small metal contact plates flush with the skin on the base of the spine; maybe they’re on the neck or the chest. When a Frankenstein’s disfigurements become apparent, these terminals might spark, or arc electricity across the Promethean’s body.
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Frankenstein - The Wretched
Progenitor: Everybody knows the story of Viktor Frankenstein. Literature and the movies have made him and his monster post-Enlightenment legends. The different versions all agree on the point that Frankenstein's single-minded desire to create life led to him bringing to life a monster. In turn, the monster blighted Viktor's existence.
Viktor's science — a fusion of Paracelsian alchemy and Enlightenment science — shouldn't have worked. Whether a result of freak conditions, unfeasible science or an act of God, the monster opened its eyes, only to see his creator turn away in disgust. Frankenstein had intended his creation to be beautiful, a new Adam Kadmon, a complete, perfect man, born in innocence. What he made was an abortion.
Escaping his confines, Frankenstein's monster traveled abroad in the world. He was met with loneliness and rejection.
demiurge: A mortal who wields the Azoth to create a Promethean. The result of a demiurge's act of creation is a Progenitor, the prototype Promethean of a Lineage. Any Prometheans the Progenitor then creates inherit his Lineage. Demiurges are rare. There have been only a handful throughout history, and the last confirmed demiurge was Dr. Victor Frankenstein.
Progenitor: The first Promethean of a Lineage. Frankenstein’s monster was the Progenitor of the Frankenstein Lineage.
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Refinements
Prometheans often pledge themselves to a regimen of alchemical study: the Magnum Opus, the Great Work, the purpose of which is to attain the New Dawn, also called the Aurora — the soul. The Promethean's base matter — his body and mind, associated with the metal lead — has already undergone the stages of putrefaction, dismemberment and resurrection, but he has not yet attained the Dawn. He wanders through Saturnine Night, beset by horrors… some of his own making. Until he is perfected, all his Works shall be imperfect.
For this reason, a particular course of the Great Work is called a Refinement, for it seeks to make complete an incomplete Creation.
Aurum: The Refinement of Gold (Mortality) — Prometheans who practice this Refinement seek to pass as human and to understand the human condition, and thus the soul. Some do so to become as their Lineage’s demiurge creator, others to transcend the pitiful lot of that creator.
Refinement: A Great Work. One of many known practices adopted by Prometheans as a means of mastering the Inner Fire, lest it master them instead.
Aurum: The Refinement of Gold, or Mortality. Practitioners are called Mimics or Adamists.
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(http://www.white-wolf.com/admin/upload_files/MusesSymbol.png)
Galatea - Muses
Beauty, as they keep telling you, is only skin deep. It's arguable as to whether that is always true, but as far as the descendants of the Galatea of myth are concerned, it holds some degree of truth. They're all beautiful. Every last one of them is an Adonis or an Aphrodite. Yet, this beauty isn't enough to keep away the Disquiet that plagues the Prometheans. It isn't enough to hide the constant crackle of the Azoth under their skin. The Azoth repels, just as their luminous beauty attracts. It's no wonder that the most common reaction to the Muses is confusion and ambivalence.
Like their Progenitor, the Galateids were made to be loved and to love, in every sense of the word. The need for human society drives many of them. Beauty, however, doesn't necessarily predicate social graces. Many Muses find that they are unable to communicate with the humans to whom they would be so close. They make attachments easily, but they can't express how they feel.
Muse: See Galatea.
Galatea: A Promethean Lineage. Beautiful creatures made from the most perfect body parts from one or more corpses, Galateids are enlivened by the Breath of Life and animated with an excess of sanguine humour. Their Progenitor was Galatea, the woman created by Pygmalion.
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Auf der WW-Seite kann man nun eine PDF mit 16 Seiten herunterladen, welches ein Einblick in das neue Spiel liefert.
Promo-PDF (http://www.white-wolf.com/worldofdarkness/index.php?line=news&articleid=531)
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Ich bin mir da ja nicht sicher, aber wird es überhaupt auf deutsch erscheinen?
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In Deutschland erhältlich sein wird es zum gleichen Termin. Eine deutsche Version wird es nach den neuesten Einstampfungsbekundigungen von F&S mit 99,9%tiger Sicherheit wohl nicht geben.
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Frag doch einfach mal beim Händler Deines Vertrauens nach, ob Du's vorbestellen kannst. Dann hast Du es mit etwas Glück gleich am Veröffentlichungstag oder ein, zwei Tage später.
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Dragonworld hat fuer gewoehnlch einen Verzug von 1-2 Tagen nach Erscheinen.
Ptolus (das dasselbe Release Date wie PtC hat) wird am 11.8. (also einen Tag spaeter) verschickt.
Dann noch 1-2 Tage (je nachdem wie schnell die Post ist) und du solltest es haben.
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Dragonworld versendet sehr schnell.
Mich hat auch das Promopdf nicht heiß gemacht, ich werde die Serie auslassen, es ist einfach nicht mein Ding und auch nciht das meiner Spieler.