(wobei ich irgendwo gelesen habe, dass der Sprecher wohl verstorben sei, von daher wär das dann schwer möglich und zu verzeihen.)Wäre mir jetzt neu, dass James McCaffrey nicht mehr am leben wäre.
Wäre mir jetzt neu, dass James McCaffrey nicht mehr am leben wäre.
Zum Glück hat Remedy die Geschichte von Max Payne in weiser Voraussicht in Alan Wake abgeschlossen...
More details on the game:
- The combination of Natural Motion’s Euphoria character behavior system and Bullet Time adds a new level to Max’s classic shoot-dodge moves.
- Shoot-dodge is not a canned animation, but a natural interaction with the environment, as Max will reach out to the floor as he dives, and naturally respond to objects in his way if you attempt to dive into a wall or obstacle. This marriage of slow-motion gunplay and Euphoria physics amplifies the cinematic action of Max Payne 3 significantly, and enemies will also respond realistically to each bullet fired.
- The ever famous Noir style is still there.
- The demo started with Max having hair and looking quite slick as opposed to the screens they showed a long time ago, but as the game progresses it will show just how crazy and desperate Max becomes to survive.
- Dual-wielding is back and has a bigger role, any weapon can be thrown into the mix now, so you can carry a pistol in one hand and an Uzi in another.
- The game will alter with time frequently taking the player back and forth to show what happened before and how it relates to the present.
- Other characters from previous MP games will be back.
- The game will not have regenerating health like many shooters nowadays, it will be the same as MP always had and health can be recovered by taking pills.
- Max Payne 3 extends the concept of Bullet-Time to now include game areas of the game that will trigger set pieces involving Bullet-Time. These provide epic moments of action that allow Max to take out enemies in a new interpretation of Max Payne’s signature style.
- Bullet-Cams return: in keeping with the stylish gunplay for which Max is known, Bullet-Cams deliver players a reward for downing enemies with a satisfying final kill
- Max Payne 3 takes the graphic novel panels of the earlier games and evolves them by utilizing in-game assets to create a motion comic-style approach.
- James McCaffrey, the original voice of Max, is back. Not only as the voice of max, but Max’s appearance, face and many of his movements in Max Payne 3 are all captured directly from James himself.
- Max Payne 3 features an integrated cover system. Cover adds an extra strategic element to the classic shoot-dodge/bullet-time/ run-and-gun mechanics of Max Payne, providing players with new options in any given situation.
- Based on what they say, the game doesn’t feel like a mindless corridor shooter where the game just respawns enemies infinitely at every corner. Every stage was thought out well and has more strategy thrown into the mix giving it a distinctive feel.
- Tremendous detail has been paid to every facet of Max Payne 3: Bullets destroy nearly everything in the environment, sweat will appear on Max’s face and shirt as the heat of battle wears on, and blood soaks the clothing of his enemies. You’ll also notice the minute details of the weapons themselves: hammers cock back, slides move, shells expel from the chamber and literally hundreds more.
- Partners and sidekicks will play a large role in Max Payne 3. Hundreds of hours of custom motion-capture were done for individual characters, making traditional in-game encounters completely unique, such as enemies sweeping a room or simply the way Max’s partners will behave as they move through the game.
Inwiefern? Ich habe Alan Wake nie gespielt und das würde mich schon mal interessieren.
@Ranor: Thx.Kein Problem.
Zum Thema Remedy & Geschichten erzählen: Welches Spiel bietet schon TV-Serien ingame, die, wenn man sich die Zeit nimmt und Fernsehen schaut, eine kleine Geschichte erzählen, die sogar Plottwists aufweist! Ich meine damit "Address Unknown (http://maxpayne.wikia.com/wiki/Address_Unknown)" mit dem Protagonisten John/John Mirra und "Lords and Ladies".Ja. Ähnliches haben Remedy ja auch in Alan Wake mit "Night Springs" gemacht.
Leider haben die beiden Max Paynes sich nicht gut genug verkauft, so dass Remedy selber keinen 3. Teil produzieren konnte (stattdessen haben sie ja Alan Wake gemacht). Mir wäre es auch viel lieber gewesen, wenn Rockstar einfach das "Max Payne" weggelassen und die Vorgänger als Inspiration genommen hätte, ein Hard-Boiled-Cop-Game zu machen. Und auch wenn der 3. Teil spielerisch toll sein sollte, ist es in meinen Augen kein Max Payne mehr sondern Etikettenschwindel. Ich finde, dass zu Max Paynes Geschichte mit dem Ende von Teil 2 alles gesagt ist und man manche Sachen einfach auf sich beruhen lassen sollte. Jetzt muss ich nur noch eine Xbox auftreiben, um endlich mal Alan Wake zu spielen. :DJa. Spielerisch könnte Max Payne 3 gut werden, aber inhaltlich wird es mit großer Wahrscheinlichkeit einfach nix, da Rockstar es nicht kann. Das beweisen sie seit Jahren immer und immer wieder in ihren Spielen. Etwas Hoffnung macht mir nur der Umstand das MP 3 kein Open World-Spiel wird, da dort die Schwächen von Rockstars Design immer besonders hervortreten.