Ok, hier mal kurz einfach die SJG-Definition von Low Fantasy kopiert (ist ja auch nur ein einzelner Auszug), damit man wirklich von der gleichen Sache spricht, ansonsten weicht das erfahrungsgemäß durchaus ab... ;)
Low fantasy, is closer to realistic
fiction than to myth. Low fantasy stories
focus on people’s daily lives and
practical goals; magic provides a way
to achieve those goals, and makes it
interesting. A low fantasy campaign
asks what it’s like to live in a world of
monsters, magic, and demigods.
Most low fantasy magic is evenly
distributed in the world, not sharply
focused in certain places. Its effects
are predictable and knowable. Low
fantasy magic is less a source of wonder
than a toolkit.
Characters in low fantasy are
more concerned with practical goals,
less with great passions. A high fantasy
traitor might be motivated by
passionate jealousy, tempted by the
devil, or perversely sympathetic to
the other side; a low fantasy traitor
wants 30 pieces of silver. Merchants
and criminals are minor figures, or
entirely absent, in most high fantasy.
In low fantasy, they are not only
prevalent, they may be the heroes.
HdR wird allgemein ja eigentlich der High Fantasy zugerechnet, ich denke vom beschriebenen Ansatz kommt das auch wirklich gut hin, obwohl man natürlich innerhalb der High Fantasy wieder bestimmte "Power Levels" unterscheiden könnte, da ist HdR dann nicht so hoch. Low Fantasy ist jedenfalls weniger episch und die Magie auch bodenständiger usw., also in der Hinsicht klar nicht HdR...