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Pen & Paper - Spielsysteme => D&D - Dungeons & Dragons => D&D5E => Thema gestartet von: Skyrock am 7.05.2016 | 02:18

Titel: [Homebrew] Rasse: Illumianer aus 3.5 Races of Destiny
Beitrag von: Skyrock am 7.05.2016 | 02:18
Illumianer waren eine Rasse aus Races of Destiny (D&D 3.5). Es gab schon ein paar Homebrews die versucht haben sie zu konvertieren, mit denen ich aber unzufrieden war, so dass ich meine eigene Version erstellt habe.

Mechanisch betrachtet waren Illumianer eine sehr flexible Exotenrasse ohne direkte Attributsboni und ohne feste Rassenfeatures. Stattdessen hatten sie eine Kombo von 2 auf 6 möglichen Machtsigeln die einen festen Bonus auf Attributschecks (oder Casterlevel) gab, und eine Sigelkombo aus diesen zwei Sigeln die primär dazu gedacht war eigenwillige Multiclasskombis wie Monk/Wizard zu ermöglichen. Das lässt sich nur schwerlich nach 5e übersetzen (das weniger Schwerpunkt auf Multiclassing setzt und bei der Attributsabhängigkeit ganz andere Wege geht), so dass ich mein bestes versucht habe die Idee dahinter zu konvertieren, anstatt eine 1:1-Übersetzung der 3.5-Eigenschaften zu versuchen, und darauf geachtet habe dass sie auch für einen Charakter funktioniert der von Stufe 1-20 in der gleichen Klasse bleibt (was der Normalfall von 5e ist).

Kombis, die zwei geistige Attribute fördern (Hoon, Naen und Vaul) sind bewusst stärker, da Spielercharaktere im Normalfall nur eines davon für Magie brauchen, oder im Falle nichtmagischer Charaktere keines davon, so dass es ein bißchen Anreiz gebraucht hat um sie als sinnvolle Alternative zu halten.

I l l u m i a n s

Illumians are an offspring of humanity that has transformed in the Ritual of Word Made Flesh and taken off to the Shadowfell, forming cabals to further research the power of language and runes, and to watch over and manipulate their less enlightened brethren on the Material Planes. Fnord.

Age: Illumians grow and age like humans.

Alignment: Illumians gravitate towards lawful alignments, as the cabals that form the backbone of Illumian society maintain strict order and codes. There are however gibber cabals which seek power in the disorder of invented words, and so have more chaotic tendencies. There is no particular gravity towards good or evil, leaving most Illumians neutral on the moral axis.

Luminous Sigils: The sigils that orbit an illumian's head glow softly, providing illumination equal to that of a candle. Illumians can make their sigils disappear by concentrating for a moment (a Bonus Action), but they can't use any special abilities granted by Illumian Word Combos (see below) while they're doused. Restoring the sigils to visibility is another Bonus Action.

Versatile Cabal Training: Increase any of your ability scores by 1.

Power Sigils: Pick two of the following:Illumian Word Combo: The two Power Sigils you have selected create an Illumian Word Combo that gives you access to **one** special feature:
Spell LevelNaenhoon Points (NP)
1st2 NP
2nd3 NP
3rd5 NP
4th6 NP
5th7 NP

Your Naenhoon Points replenish after a short or long rest.
Linguistic Aptitude: Whenever you make an Intelligence check related to linguistics (such as determining an unknown language or cracking a cryptographic code), you are considered proficient in the relevant skill and add double your proficiency bonus to the check, instead of your normal proficiency bonus. It takes you only half as much time to learn a new language during Downtime.

Languages: Common, Illumian and any Bonus Language of your choice (except for secret languages like Druidic or Thieve's Cant).