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Pen & Paper - Spielsysteme => Fate => Thema gestartet von: Wisdom-of-Wombats am 26.03.2012 | 20:58

Titel: Full Moon - ein Kickstarter Projekt
Beitrag von: Wisdom-of-Wombats am 26.03.2012 | 20:58
Bei Kickstarter gibt es ein neues vielversprechendes FATE Projekt.
Scheinbar mit abgespeckten FATE Regeln:

Full Moon (http://www.kickstarter.com/projects/603742243/full-moon-an-rpg-of-life-on-the-lunar-frontier)

Zitat
You came here to get rich. You harvest metals and silicon for space construction. You mine He-3 for fusion power. You spend weeks alone, surveying tens of thousands of square miles. At the end of the month, you come to town, accounts flush with currency.

You came here to start over. You've done things you can't talk about to anyone. Things you aren't proud of. Up here, nobody gives a damn. You can keep yourself to yourself, as long as you don't piss anybody off.

You came here to live free. No government. No taxes. No prisons. No law at all. Or so they said.

You came here looking for something you couldn't find on Earth.

Good luck with that.

Titel: Re: Full Moon - ein Kickstarter Projekt
Beitrag von: migepatschen am 27.03.2012 | 11:14
Also ein angepasstes FreeFATE mit Weltbeschreibung?
Titel: Re: Full Moon - ein Kickstarter Projekt
Beitrag von: Blechpirat am 27.03.2012 | 12:41
FreeFATE ist ja nicht abgespeckt. Eigentlich ist es das System aus SotC etwas generischer.
Titel: Re: Full Moon - ein Kickstarter Projekt
Beitrag von: Waldviech am 27.03.2012 | 12:48
Hard-Sci-Fi-Space-Western auf dem Mond? Klingt grundsätzlich schonmal recht interessant....mal schauen, wie sie es letztlich weiter ausbauen....und wie "hart" es insgesamt werden wird. (Wobei...wenns zu "hart" wäre, wären unabhängige Hwelium3-Schürfer in Goldgräbermanier wohl eher unwahrscheinlich...)
Titel: Re: Full Moon - ein Kickstarter Projekt
Beitrag von: Blechpirat am 27.03.2012 | 15:35
Ich hab mal nachgefragt, was denn der Unterschied zu den übrigen FATE-Geschmacksrichtung ist:
Zitat
The bullet points of my changes are:

1. Reducing the skill list to a few broad skills, but allowing specializations in those skills that raise the bonus for more specific actions.

For example, there is a single Fighting skill, but you could specialize in Firearms, Blades, or Grappling to improve in specific kinds of combat.

2. Eliminating stress as the pacing mechanic in conflicts. Instead, a character is taken out if the attacker achieves spin on his attack roll. (Spin is achieved when the roll succeeds with three or more shifts.)

Consequences no longer reduce stress but add to the defender's roll retroactively, reducing the attacker's shifts.

Attacks that do not achieve spin still generate a temporary advantage, granting the attacker a bonus in the next round.

If you go to the Kickstarter page and look at the first update, I provided a PDF of the Basics chapter which outlines the core of the rules. It should give a good idea of the broad stroke of what I'm doing with the system.
Titel: Re: Full Moon - ein Kickstarter Projekt
Beitrag von: Enkidi Li Halan (N.A.) am 27.03.2012 | 15:48
Puh, Glück gehabt. Als ich "schlankes, abgespecktes Fate" las hatte ich ja schon befürchtet, mir die Arbeit mit Fate2Go umsonst gemacht zu haben.
Aber da sieht man mal wieder, wie unterschiedlich man an Fate herangehen, es verändern und anpassen kann.  :)
Leider führt das dann auch zu einer unübersichtlichen Zahl an Systemen... :-\

Bin auf jeden Fall gespannt, was dabei rauskommt.
Titel: Re: Full Moon - ein Kickstarter Projekt
Beitrag von: migepatschen am 27.03.2012 | 16:44
Ja die Fragmentierung von FATE ist schon jetzt beachtlich.
Wie steht's den aktuell mit Fate2Go?