Auf der anderen Seite ist mir der Schwierigkeitsgrad insgesamt zu hart/zu hoch.
Ich finde auch die Wahrscheinlichkeit, mit der ein Charakter beim Stufenaufstieg ein negatives Talent erhält, zu hoch und die Heiler empfinde ich insgesamt als zu schwach.
Fand Futter immer toll bei den mittellangen und langen Dungeons in denen man Rasten kann.
Keine Ahnung ob sich seit euren Spielen was am Schwierigkeitsgrad getan hat, aber ich finde ihn bislang extrem gut ausbalanciert. Bis auf den Unfall mit dem Shambler hatte ich noch keine Verluste !Das ändert sich schnell genug.
Ich denke du meinst das Helden ab Level 3 nicht mehr die Anfangsquests machen können ? Ja das hat mich auch ein bißchen verstimmt.
1) Open DarkestDungeon\campaign\quest\quest.json with notepad
2) Find "restriction" line at very bottom
3) Under "resolve_level_threshold_table" there are numbers 2 2 2 4 4 99 99
4) Change 2 and 4 into any number (hero level) that suits you
5) Congratulations! You can use your A team for whatever mission there is.
RADIANT MODE:
- Never Again changed: heroes are now allowed to return to the Darkest Dungeon. However, they will undergo significant stress upon doing so, and are more likely to become afflicted instead of virtuous when in the Darkest Dungeon
- More Power Leveling flexibility: Heroes of up to Level 4 may enter Novice dungeons. Any hero may enter a Veteran or Champion dungeon.
- Stage Coach can now be upgraded to allow the appearance of new recruits starting at up to Level 4. Increased chance of upgraded recruits appearing.
- Reduced cost of Upgraded Recruits upgrades
- Accelerated hero XP progression
- Hero upgrade and treatment cost scaling by level reduced
- Random Hunger Checks do not occur in Radiant Mode
- Food Provision cost increased and stack sized decreased to compensate
- Returned provisions now give slightly more money back
- Tweaks to Stagecoach:
- Added another upgrade tier to Experienced Recruits (Lvl 4 Characters will now appear)
- Changed Experienced Recruit requirements. (Lvl 1 now only requires Lvl 1 Blacksmith and Guild)
- New Stage Coach population option to use a Deck based system. (This can be used on all modes).
- Higher Light conditions confer slightly more to party DEF bonuses
- Accelerated Region Progression
- Town Events trigger more frequently to compensate for shorter playtime