Autor Thema: Draw Steel  (Gelesen 2718 mal)

darkeye, Smoothie und 1 Gast betrachten dieses Thema.

Offline Drantos

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Re: Draw Steel
« Antwort #25 am: 8.09.2025 | 16:21 »
Von den 410+ Seiten erklären 3, was DS ist und was es nicht ist, 4 die Vokabeln (also Fachbegriffe), die DS nutzt, 6 wie man grundsätzlich würfelt und ganze 4 (!) eine Beispielwelt...

Wow, danke führ die ausführliche Antwort  :d Dann werde ich wohl meine 4e DMGs entstauben müssen, falls ich mal Draw Steel angehe  :D

cu Drantos

Offline flaschengeist

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Re: Draw Steel
« Antwort #26 am: 8.09.2025 | 16:44 »
Wow, danke führ die ausführliche Antwort  :d Dann werde ich wohl meine 4e DMGs entstauben müssen, falls ich mal Draw Steel angehe  :D

cu Drantos

Ja, da schließe ich mich an :d. In der Disziplin "Fakten vor inhaltsarme Prosa" gibt es im wundervollen Tanelorn mMn nur wenige, die sma das Wasser reichen können.
Perfektion ist nicht dann erreicht, wenn es nichts mehr hinzuzufügen gibt, sondern dann, wenn man nichts mehr weglassen kann (frei nach Antoine de Saint-Exupéry). Ein Satz, der auch für Rollenspielentwickler hilfreich ist :).
Hier findet ihr mein mittel-crunchiges Rollenspiel-Baby, das nach dieser Philosophie entstanden ist, zum kostenfreien Download: https://duodecem.de/download

Offline Mr. Ohnesorge

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Re: Draw Steel
« Antwort #27 am: 18.10.2025 | 16:42 »
Wie gut funktioniert die Victory-Mechanik eurer Spielerfahrung nach?

Zitat
Victories
Victories measure your hero’s increasing power over the course of an
adventure, as they overcome battles and other challenges. At the start
of an adventure, your hero has 0 Victories.

Victories For Combat
Each time your hero survives a combat encounter in which the party’s
objectives are achieved, you earn 1 Victory. The Director can decide
that a trivially easy encounter doesn’t earn the heroes a Victory, and
can award additional Victories for particularly challenging encounters.

Victories For Noncombat Challenges
When your hero successfully overcomes a big challenge that doesn’t
involve combat, the Director can award you 1 Victory. Such challenges
can include things such as a particularly complicated and deadly trap,
a negotiation, a montage test, a complicated puzzle, or the execution of
a clever idea that avoids a battle. Especially difficult challenges might
earn you more than 1 Victory.

Victories Reset
Whenever you finish a respite (see Respite below), your Victories are
converted into Experience.
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Online Sphinx

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Re: Draw Steel
« Antwort #28 am: 18.10.2025 | 17:19 »
Nur die Erfahrung aus dem Einführungsabenteuer.
Sie ist ganz interessant, aber irgendwie soll es einen ja Belohnen weiter zu Pushen und nicht direkt "Pause" zu machen. Dafür ist der Bonus IMO zu gering.
Was natürlich auch an den niedrigen Leveln liegen kann, da waren die Resourcen zwar nice to have aber noch auch nicht überlebenswichtig.
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Offline Mr. Ohnesorge

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Re: Draw Steel
« Antwort #29 am: 30.11.2025 | 10:16 »
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Online Sphinx

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Re: Draw Steel
« Antwort #30 am: 30.11.2025 | 10:24 »
Stolzer preis für eine Klasse. Da müsste ich schon extrem auf "Beschwörer" stehen damit ich das ausgeben würde.
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Offline Edgar Allan Poe

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Re: Draw Steel
« Antwort #31 am: 30.11.2025 | 10:51 »
MCDM ist allgemein recht teuer, aber das kommt dadurch, dass die allen Leuten, die an den Produkten mitarbeiten faire Löhne zahlen. Das wurde schon in mehreren Videos gesagt. Ich weiß das kann jeder behaupten - aber der Truppe kauf ich das tatsächlich ab.

Mir wären 15 Euro auch zuviel für eine Charakterklasse. Und das obwohl ich Beschwörer eigentlich sehr liebe. Aber ich spiele einfach viel zu selten, als das sich so ein Preis lohnt. Wenn ich jetzt recht häufig spielte, wäre mir das vermutlich egal ...
Den Akkusativ zu nutzen ist sexy.

Offline Mr. Ohnesorge

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Re: Draw Steel
« Antwort #32 am: 30.11.2025 | 11:02 »
Da ist auch noch ein Abenteuer bei, wie ich gerade feststellte.
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Offline Edgar Allan Poe

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Re: Draw Steel
« Antwort #33 am: 30.11.2025 | 16:27 »
Und es ist ja nicht nur 2 Seiten Regeln für den Charakter. Es sind schlanke 61 Seiten PDF.
Den Akkusativ zu nutzen ist sexy.

Online Olania

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Re: Draw Steel
« Antwort #34 am: Heute um 09:44 »
https://www.backerkit.com/c/projects/mcdm-productions/draw-steel-crack-the-sun

Zitat
This crowdfunder is about the future of Draw Steel. Does it HAVE a future? Well that’s what this crowdfunder will tell us. But we wanted to show you; we are serious about this game and not only Draw Steel the rules, but Draw Steel as a line of products.

There are seven new products in this crowdfunder, all of which will be delivered (digitally!) in 2026. All are described in more detail below, but here’s an overview.

Encounters, the third core rulebook! Literally just a ton of pre-made encounters for your game. We want to make it easier for you to run tonight! Or, you know, whenever you get your book. 😀

Between Sun and Shadow, eight (!) new ancestries for your game! This brings the total number of official ancestries up to 20!

The Beastheart, a whole new class for players! Now you can be a stealthy, ferocious hunter with your own pet buddy!

Four new adventures!

The Red Road, a short, 2nd level quest (5-6 victories) in which the heroes must stop a rampaging horde of gnolls!

The Dark Heart of the Wood, another 2nd level quest and an ancient evil lurking in the local wood.

THE CONDEMNED! An exhilarating, high octane 3rd level adventure (~16 victories) for a party of new anti-heroes! Comes with new pregens, ready to play!

And the main event…Crack the Sun!

Crack the Sun is the first official epic campaign for Draw Steel. Five acts, each act is one whole level’s worth of adventure, so 16 victories. Designed to really show folks what Draw Steel can do, and give everyone a tour through the worlds of Orden and the Timescape. The Timescape contains a lot of Metal Hurlant nonsense, sure. But it also contains classic fantasy nonsense. What better way to illustrate that, than an adventure that starts with rescuing hapless villagers, defeating an army of hobgoblins, then pursuing your enemy across two worlds? That’s Draw Steel!