Autor Thema: Der Loser ?  (Gelesen 2244 mal)

0 Mitglieder und 1 Gast betrachten dieses Thema.

Offline Transmission King

  • Adventurer
  • ****
  • Beiträge: 737
  • Username: Transmission King
    • Transmission
Der Loser ?
« am: 22.11.2004 | 16:58 »
hey

ich frag mich gerade ob und wie ein archetyp wie der loser / der verlierer funktionieren kann.
das es den avatar gibt dürfte relativ klar sein . nur wie um gottes willen kann man den dauerhaft verkörpern ?
das problem ist ja folgender massen : in dem moment in dem ich der loser bin , habe ich etwas erreicht / etwas gewonnen / war "besser" als die anderen , und kann es dem zu folge nicht mehr sein , oder ?

Vielleicht habt ihr ja eine idee wie man dieses problem lösen könnte .


greetz TM-King

« Letzte Änderung: 23.11.2004 | 14:53 von Transmission King »
Bei Rechnungen, die sich auf die Zukunft beziehen, sind die meisten Daten wegen mangelnder Information über die Zukunft nicht eindeutig bestimmbar.

Gast

  • Gast
Re: Der Loser ?
« Antwort #1 am: 22.11.2004 | 17:05 »
Indem man "Gewinnen" nicht zum Tabu erklärt, sondern davon ausgeht, dass der Loser ohne was dafür zu können täglich aufs Maul kreigt es aber immer wieder versucht und jeden Tag erneut aufsteht...

Hier mal der "Born Loser" von unknown-armies.com:

Zitat
Guaranteed to fail. Found at the back of the Invisible Clergy with a Kick Me sign on his back.

The Born Loser is a failure. What he tries doesn't work, what he likes isn't interesting, and what he does isn't good. Bad things happen to him for no reason.

In some sense, the Born Loser serves a similar function as the Martyr. The Born Loser makes others feel comfort. This aspect of the Born Loser is often called The Mask of Tragedy.

TABOO: A Born Loser must never lose hope. If his optimism ever ends, or if the born loser doesn't walk into each new day with expectations of a better world, then taboo is violated.

Also, things go wrong for the Born Loser. That's just how it is. There's no exact mechanic for this - GMs are simply encouraged to be sadistic.

SUSPECTED AVATARS IN HISTORY: Greek mythology has quite a few: Oedipus, possibly Odysseus. Andrew Johnson may have been one. Mostly, though, Born Losers don't become famous, except possibly for their tremendous failures.

MASKS: Perhaps Odin could be considered a mask of the Born Loser - after all, he sacrificed his eye to get wisdom, only to find out that it was only bad wisdom. The Biblical Job is a fine example of this Archetype.

SYMBOLS: A mask of tragedy. Signs saying "WILL WORK FOR FOOD." Awkward or ill-fitting clothing. Pink slips, parking tickets and termination notices. Broken mirrors. Anvils dropped on the head. Toilet paper or bubble gum stuck to the shoe. Acne and bee stings. Mud puddles and rain clouds.

CHANNELS:
1-50% The Born Loser gets trouble. Any time someone else is attacked in the presence of the Born Loser, the Born Loser can make an Avatar skill roll. If successful, the Born Loser is harmed instead. This can apply to physical attacks, blasts, curses, or any other attack that has an immediate single target, but not to verbal assault, rumors, or the like.

51-70% Compared to the Born Loser, other people are in good shape. Whether intentionally or not, the Born Loser can describe or demonstrate her problems, and make other people feel better about themselves. By making an Avatar check, the Born Loser can cheer others up. On a matched success, the Born Loser can erase a Failed notch from the person she's trying to help.

71-90% The Born Loser can actually attract any kind of tragedy. By making an Avatar skill check, he can absorb anyone else's bad luck. For instance, the Born Loser could take on the arrest warrant of a wanted man, or cure wounds or disease (by gaining them himself), or get someone out of an unhappy marriage by entering it himself. Memories and history will temporarily change to match this change. This will last a number of days equal to the successful roll.

91-98% At this level, the Born Loser takes on a miserable immortality. She will still age, and can be injured, catch diseases, and so forth, but will never die except by suicide. The Born Loser can make an Avatar skill roll to stay alive when death would be inevitable. She could survive being at ground zero of a bomb, though she would probably lose all of her limbs - and, as it so happens, her insurance would most likely have been cancelled the day before due to a filing error.

wjassula

  • Gast
Re: Der Loser ?
« Antwort #2 am: 22.11.2004 | 17:58 »
Klingt wie der Narr für mich. So ein Donald Duck - Typ.

Offline Transmission King

  • Adventurer
  • ****
  • Beiträge: 737
  • Username: Transmission King
    • Transmission
Re: Der Loser ?
« Antwort #3 am: 23.11.2004 | 14:58 »
hmm nee ich glaub jetzt hast du mich nicht richtig verstanden .
ich versuchs nochmal : in dem moment wo ich der 100 % loser bin , also der archetyp des losers , bin ich besser als alle anderen loser . ich habe also einen wettlauf gewonnen . ich bin der beste . wenn ich aber der beste bin , den wettlauf gewonnen habe etc. habe ich nicht verloren , bin also demzufoge nicht der loser .
das würde für mich bedeuten , dass es nur 99% loser gibt und 100% =0% .

den einzigen ausweg aus dem dilemma sehe ich im moment darin zum zeitpunkt 99 % zu sterben ...natürlich nicht unter natürlichen umständen . unfälle wären sicherlich ganz gut . abert wenn man tot ist kann man auch nicht mer DER LOSER sein , weil man tot ist , oder ?

verwirrt TMK
Bei Rechnungen, die sich auf die Zukunft beziehen, sind die meisten Daten wegen mangelnder Information über die Zukunft nicht eindeutig bestimmbar.

Offline 6

  • Der Rote Ritter
  • Moderator
  • Titan
  • *********
  • So schnell schiesst der Preuß nicht
  • Beiträge: 30.963
  • Geschlecht: Männlich
  • Username: Christian Preuss
    • Miami Files
Re: Der Loser ?
« Antwort #4 am: 23.11.2004 | 15:07 »
@Transmission King:
Ich glaube das siehst Du falsch, denn niemand will ein Loser sein. Schon gar nicht die Loseravatare selber. D.h. wenn Du 100% Loser bist, dann hast Du ehrlichgesagt, die A-Karte gezogen. Selbst andere Loser sehen im Vergleich zu Dir wie die coolsten Typen aus. Selbst Loser werden Dich mit dem "L"-Zeichen begrüssen. Du wärst froh wenn Du sterben könntest, aber selbst das gelingt Dir nicht...
Ich bin viel lieber suess als ich kein Esel sein will...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nicht Sieg sollte der Zweck der Diskussion sein, sondern
Gewinn.

Joseph Joubert (1754 - 1824), französischer Moralist